13 Ocak 2014 Pazartesi

Minecraft Redstone Rehberi - 3 (Zamanlıyıcı Yapımı)

         Uzun zamandır yazmadığım bir konu üzerine yazıyorum bugün. Redstone devrelerinde artık bir adım öteye geçiyoruz. Bu yazımda sizlere bir zamanlıyıcının nasıl yapıldığını göstereceğim. Gerçekten çok basit ve yapımı kolay



Malzemeler;

  • 2 Hopper
  • 2 Redstone dust
  • 1 Redstone blok
  • 1 Piston
  • 2 Redstone Comparator

Yapılışı;

Öncelikle 2 tane hopperi birbirine bağlıyoruz. Bunu yapmak için önce birini koyun. Sonra diğerini ona shift+sağ tık ile bağlayın. İlk koyduğunuzu kırın ve onuda 2. koyduğunuza shift+sağ tık ile bağlayın. Resimdeki gibi olmalı.



  • Sonra 2 tane redstone comparatoru 2'li uçları hopperlara bakacak şekilde yerleştirin.
  • Arkadalarına birer blok koyun.
  • Hemen blokların bir tarafına redstone dust koyun.
  • Pistonları hopperların yanına yerleştirin ve redstone bloğu koyun.



       Şimdi bu sistemin çalışabilmesi için herhangi bir hoppera 21 tane eşya koyun. Tam 21 olmalı. 21 tane eşya bir hopperdan diğerine akacak. Tamamlanınca bir piston çalışacak ve redstone bloğu kendine çekecek. Bu şekilde sistem açılıp kapanacak. Ben bu zamanlıyıcıdan yararlanarak çok büyük bir mob farmı yaptım. Gerçekten çok işe yarıyor. Paylaşıp yorum yaparsanız çok sevinirim!

1 yorum:

  1. ben yapamıyorum sadece 1 kez çalışıyot devaml ıolmuyor
    yardımm

    YanıtlaSil



Lütfen sadece ilgili yazı hakkında yorum yapalım, konu dışı yorumlarınızı lütfen İletişim bölümünden bana ulaştırın. Teşekkürler!