7 Şubat 2016 Pazar

Boom Beach Savunma Taktikleri


Clash of Clans'da size en iyisini sunmaya devam ederken Boom Beach neden eksik kalsın diye düşündüm ve artık bu yazıyla beraber Boom Beach rehberlerinide sitemizde bulabilirsiniz. Boom Beach'in hem savunma hemde saldırı kısımları Clash of Clans'a göre daha detaylı olduğunu oynayanlar bilir. Bu yazımda da sizler için savunma taktiklerinden bahsedeceğim.

Yazımız 3 ana bölümden oluşuyor:

  1. Karargahın önemi
  2. Savunma dışı binaların yerleşimi
  3. Üs yerleşim tipleri

Karargahın Önemi

Boom Beach'de Karargah her şey demek. Savaşın bütün kaderini belirleyen en önemli binadır. Bu kadar önemli olunca en iyi korunması gereken bina da Karargah oluyor tabiki de. 
  • Karargahınızı asla ama asla savunmasız bırakmayın. Sahile yakın yerlere yerleştirmeyin. 
  • Savunma binalarınız alanı mümkün olduğunca Karargahı içine alsın. Bu sayede savaşın her anında bütün savunmalarınız saldırabilecek.
  • Roketatarları asla ama asla Karargahın dibine yerleştirmeyin. Çünkü Karargah Roketatarların kör noktası içinde kalır. Mümkün olduğunca üssün uç noktalarına yerleştirin.
  • Alev Silahını Karargahın yakınında tutmaya çalışın, Alev Silahı için daha iyi bir yer olduğunu düşünmüyorum.
  • Karargah etrafına bir kaç tane Mayın yerleştirmeyi deneyin. Boom Mayını da koymayı unutmayın. Fakat asla bütün mayınları Karargahın etrafına yerleştirmeyin. Bir Yaylım Ateşi hepsini patlatabilir. Mayınları koymamızın en büyük sebebi ise Savaşçıları havaya uçurabilmek.
Savunma Dışı Binaların Yerleşimi

Savunma dışı binalar düşmana enerji kazandırdığı için 2. derece öneme sahiptir. Yerleşimleri de bu yüzden önemlidir.
  • Savunma dışı binalarınızı kesinlikle savunmasız bırakmayın. Unutmayın düşmana kolay enerji kazandırırsanız savaşı kaybetmeniz olasıdır.
  • 2 savunma dışı binanın birbirine değmesi büyük bir sorun teşkil etmez fakat 3 veya daha fazlası birbirine değiyorsa düşmanın onları Gambot ile yıkması düşmanı enerji bakımından kara geçirecektir.
Üs Yerleşim Tipleri

Boom Beach de üssler 4 farklı yerleşim tipi gösterir. Genelde bu yerleşim seviyeye göre değişir. İlk başlarda mecburen sahile yakın olan Karargah son seviyelerde üssün en uç köşesinde olabilir.

Resim temsilidir.
İskele tarafı savunma Karargah 1-9

Bu savunma tipinde Karargah üssün iskele tarafına yerleştirilir. Oyuna yeni başlamış oyuncular için idealdir. Az savunma binasıyla çok iş yapabileceğiniz tek savunma türü bu seviyelerde budur. Size saldıranın da seviyesi düşük olacağı için yeterince İşaret Fişeğine sahip olamayacak ve bu sayede üstten dolaşıp saldırması imkansız hale gelecek. Bu üssün en kötü yanı ise savunma dışı binaların biraz savunmasız kalması.







Köşeye yığılan üs savunması Karargah 13-21

Adından da anlaşılacağı gibi Karargah üssün sağ üst köşesine yerleştirilir. Bu sayede düşman üssün en uzak noktasına kadar ilerlemek zorunda kalır. Bu üs tipinin en güzel özelliği Savaşçılara karşı aşırı etkili olmasıdır. Çünkü Savaşçıların koşması gereken çok uzun bir yol var ve gidene kadar türlü tehlikeler atlatıyorlar. Genel savunma anlamında da iyi iş çıkarıyor. Dezavantajı ise savunma dışı binaların kolayca indiriliyor olması. Üssün her tarafına yayılınca üssün tamamını savunmak zor oluyor. 


Sahil savunması Karargah 10-20

Bu savunma tipinde amaç bütün savunma binalarını sahile en yakın şekilde yerleştirip diğer binaları üssün en arkalarına yerleştirmek. Bu sayede düşman üssünüzü yıkabilmek için önce ağır savunmanızı geçmeye çalışacak. Gambot'un enerji kazanması çok zor olacak çünkü bütün savunma dışı binalar sahilden aşırı uzak olacak. Bu üssün en kötü yanı ise Savaşçılara karşı en ufak bir şey yapamaması. 

Düz savunma biçimi Karargah 19-21

Oyunun artık sonuna geldiğinizde sizi en çok Savaşçıların olduğu saldırılar bekliyor. Sisler ve İşaret Fişekleri, aralardan koşan Savaşçılara en etkili tokadı bu savunma biçimi vuruyor. Bir çok savunma binası Karargaha odaklanmış biçimde ve tek amaçları sonuna kadar Karargahı savunmak. Tabiki de her üssün olduğu gibi bununda bir dezavantajı var ve bu da normal saldırılara karşı etkisiz kalması. Çünkü savunma dışı binalar biraz savunmasız kalıyor.




9 yorum:

  1. bir kaç arkadaşım boombeach i oynamayı bıraktı nedeni şunlar binaları bir yerden sonra yüseltemiyoruz çokça odun taş v.s istiyor yükselme bunun yanısıra tamamlanma süresi çok uzun ve deneyim puanı çık az ilerliyor dr teröre gelince 1.2.3. aşama komik bir şekilde kolay ama 4 . den sonra içinden çıkılamaz bir hale geliyor bu çok saçma birde şu var rakip bul ben 30. level gelen rakip 46 . level deneyim sevyesine göre değilde zafer puanına göre rakip veriyor ve malesef oyuna girince oyuna bakıp çıkmaktan başka yapabileceğimiz birşey kalmıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef dediklerinizde haklısınız. Supercell in her oyununda rakip bulma sistemi kupa üzerinden işliyor. Bu da düşük seviye olup yüksek kupaya sahip oyuncular için haksız rekabet ortamı oluşmasına neden oluyor. Buna bir çözüm bulunması şart.

      Sil
  2. Her zor işin bir çözümü vardır. Mutlaka vardır ve şu an için yükseltmelere devam ediyorum.

    YanıtlaSil
  3. Her zor işin bir çözümü vardır. Mutlaka vardır ve şu an için yükseltmelere devam ediyorum.

    YanıtlaSil
  4. Kupanızı düsük tutmak icin radarı en gec büyütün böylece kula fazla yükselmez ben o hatayı oynun basında cok yaptım yeni baslayanlara önermiyorum

    YanıtlaSil
  5. Valla ben 54 levele kadqr full saldiri oynadim cunki savunma ne kadar dizersen diz yine aliyor onun icin saldiri oynuyom birde diyorsunuzki oyun adil degil bana da 65 level cikyor asil soru benmi alamiyorum yoksa oyun adil değilmi kardeş sen oynamayi bilmiyon ben 54 level 65 liği nasil aliyorum peki onu soyleyin oyun cok adil haa bir alamadim 2 alamadim 3 te aliyorum tank meşela kullaniyom full 8 level 16 level oyunda sorun yok sorun sizde siz bilmiyorsunuz oynamayi😎😙😗😉😉😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok halılısn ben de 19 levelim 24 leveldekileri alabiliyorum :D

      Sil
    2. Haklısın 46 lvlim 65 level aliyom

      Sil
  6. Arkadaşlar ben birşey sormak istiyorum, şok atarı nereye koyabilirim fikirlerinizi yazarmısınız

    YanıtlaSil



Lütfen sadece ilgili yazı hakkında yorum yapalım, konu dışı yorumlarınızı lütfen İletişim bölümünden bana ulaştırın. Teşekkürler!