22 Şubat 2014 Cumartesi

Clash Of Clans Saldırı Taktikleri ( Geniş Rehber)


Merhaba arkadaşlar, çooook uzun bir aradan sonra tekrar yazıyorum. Bu yazımda sizlere CoC'da saldırı taktiklerini anlatacağım. Hangi köye neden saldırılır, altınlar nerede; depodamı yoksa madenlerde mi, adam aktif mi değil mi hepsi bu yazımda.

(Ayrıca RazorGamingTR klanı kuruldu, buradan detaylara ulaşabilirsiniz.)


Öncelikle size terk edilmiş köylerden bahsedeyim. Bu köylerin sahipleri ya oyunu bırakmıştır ya da uzun zamandır girmiyordur. Bunlara saldırmanın avantajı size geri saldırı yapmazlar ve mayın yay gibi savunma sistemleri inaktiftir.Madenleri depo yerine çıkarıcılarda birikmiştir.Bunu anlamak için;


  • Mevcut ganimetin seviyenize göre iyi olup olmadığına bakın.
  • Ganimetin madenlerde mi depoda mı olduğunu bilmek çok önemli. Bunun için resime bakalım.



Eğer ki madenlerin sağ tarafında bulunan kutu altın doluysa ve yerlere de altın düşmüşse bilinki ganimet madenlerdedir. Ganimetin büyük çoğunluğu ise seviyesi en yüksek maden çıkarıcısındadır. Buna iksirde dahildir. İksir çıkarıcılar dolu gözüküyorsa direk onlara saldırın.


  • Ganimet yüksek ve çıkarıcılarda ise oyuncunun aktif olup olmadığına bakalım. Eğer etrafta mezar taşları varsa bilinki düşmanınız sizden önce saldırı almış ve hala oyuna girip mezar taşlarını temizlememiş. Bunun dışında sol üst köşede ligi yazar. Eğer boş bir resim varsa ve lig başı değilse daha kimseye saldırmamıştır ve buda diğer bir kanıttır.
  • İnşaat kulubelerine de bakıyoruz. Üzerlerinde ZzZzZ... işareti varsa çalışmıyorlardır ve buda aktif oyuncu olmadığını gösteren bir işarettir.
  • İleri bir saldırı aracı olan X-Topu da boşsa saldırmamanız için hiçbir neden yok.



Saldırıcağımız düşmanı belirledik. Şimdi de nasıl saldıracağımızı görelim. Öncelikle basit detaylardan başlayalım.

  • 200 tane barbar yerine 100 barbar 100 okçu kullanırsanız her zaman daha etkili olursunuz.
  • Tek tip ordu yerine içinde birinin yoğun olduğu ama genelde hepsinden olan ordular seçin.
  • Rakibinizi tanıyın ve sizden güçlülere saldırmanın akıl karı olmadığını bilin.
  • Duvar yıkıcı iskeletleri kullanmayı unutmayın.

İlk 30 Saniye;

  • Ganimetin nerede olduğuna bakın. Depo mu toplayıcılar(çıkarıcılar) mı?
  • Klan kalesinin ve kahramının yerini belirleyin.
  • 2x2 lik bir boş alan bulun çünkü orada gizli Tesla Kulesi var.
  • Nereden saldıracağınızı tespit edin, ne kadar birim kullanacağınızı hesaplayın.

Savaş başlıyor...

  • Öncelikle klan kalesinin dolu olup olmadığını öğrenmek için oraya bir tane adam gönderin. Doluysa hepsi çıkar zaten onları güzelce öldürün. Düşmanın kahramanı varsa onuda kenara çekip öldürün.
  • Okçular ile düşman kulelerinin size vuramadığı yerlerden  savunmasız binaları yıkın.
  • Düşman duvarlarını yıkmadan önce bir kaç dev ile kuleleri oyalayın ve aradan duvar yıkıcıları gönderin. ( 2 tane seviye 3-4 duvar yıkıcı ile seviye 6 duvarına kadar rahatlıkla yıkabilirsiniz. Detaylı listeyide paylaşıyorum.)



Seviye 1 Duvar Yıkıcı 480 hasar verir ve 1.seviye duvarını yıkar.
Seviye 2 Duvar Yıkıcı 640 hasar verir ve 2.seviye duvarını yıkar.
Seviye 3 Duvar Yıkıcı 960 hasar verir ve 4.seviye duvarını yıkar.
Seviye 4 Duvar Yıkıcı 1280 hasar verir ve 4.seviye duvarını yıkar.
Seviye 5 Duvar Yıkıcı 1840 hasar verir ve 5.seviye duvarını yıkar.
2 Tane Seviye 5 Duvar Yıkıcı  6,7 ve 8. seviye duvarını yıkar.
3 Tane Seviye 5 Duvar Yıkıcı 9 ve 10. seviye duvarını yıkar.


  • Mümkünse havan topunun en yakınından saldırın ki size vuramasın.
  • Goblinlerinizi duvar yıkıldıktan ve ganimete ulaşıldıktan sonra salın. Özellikle havan topuna dikkat edin hepsini tek atışta haşat edebilir. Büyücü kulesinide unutmayın.
  • Bütün ordunuzu aynı anda göndermeyin. En azından birazcık barbar ve okçu bırakın ki %45 lerde kalırsanız etrafta kalmış az canlı binaları yıkabilesiniz.

Bir sonraki yazımda savunma taktiklerinden bahsedeceğim. Sorularınız ya da eklemek istedikleriniz olursa lütfen aşağıdaki yorum bölümünü kullanın.

89 yorum:

  1. iyi geceler, sitenizi bugün keşfettim.
    Çok güzel bi site yapmışsınız, elinize kolunuza sağlık ..
    Okunaklı ve sade bi dil kullanışınız için tşk ederim.
    size teşekkürümden sonra bi sualim olacak..

    COC oyunun bilg. indirdim sorunsuz bi şekilde açıldı. yalnız açılan oyun yeni bi oyun.
    şuan ki seviye de değil.. programı kurarken hesap numarımı tlfonumda kayıtlı olan hesabımı yazdım.
    ama bilg açılan oyunla tlfonumdaki oyun aynı değil...

    ne yapabilirim ??

    cevabınız için şimdiden tşk ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkürler, yapmanız gereken şey çok kolay. Öncelikle telefonunuzdan oyunu Google+ ile birleştirin. (Ayarlar Google+ Sembolü) Ardından kapatıp bilgisayardan açın, ilk görevleri bitirin ve ayarlar menüsü görünür olacak. Ayarlardan tekrar Google+'ı bağlayın. Artık hem telefondan hemde bilgisayardan oynayabilirsiniz :) İyi oyunlar!

      Sil
    2. Bilgisayardan nasıl oynayabilirim ?

      Sil
    3. bilgisayardan oynamak için BlueStacks App Player 'ı kullanabilirsin

      Sil
    4. Klana benide alirmisiniz

      Sil
  2. Çok teşekkür ederim cevabınız için.
    uyguladım ve hiç bi sorun yok ... .... süpersiniz...


    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. ben bu taktiklerden çok hangi askerlerden kaçar tane üretmenin daha uygun olduğunu merak ediyorum. yardımcı olabilirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bunun için bir şey söylemem doğru olmaz, çünkü binlerce farklı kombinasyon olabilir. Önerim kesinlikle aynı tip asker kullanmayın. 100 barbar ve 100 okçu yerine, 15 dev 50 goblin 50 okçu 6 tane duvar yıkıcı kalanıda barbar olması daha etkili olacaktır. Bunun için İngilizce kaynaklar mevcut örneğin şu linkte onlarca farklı taktik verilmiş. http://clashofclans.wikia.com/wiki/Attack_Strategies

      Sil
  5. Admin yeşil taşlar için bir hile varmı? Varsa adı ne ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef benim bildiğim yok, varsa da burada paylaşamam üzgünüm

      Sil
  6. sa admin ben oyunu iphonedan oynuyorum 66 lvl im simdi samsung alcam nasil baglayabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer Iphone'da Google+ bağlantısı kuruluyorsa (Sağda ayarlar kısmından) bağlantıyı kurun. Ardından Android cihazınızdan da Google+ bağlantısınu kurun. Köy yüklenecektir. ( Yeni cihazda önce öğretme kısmını tamamlamanız gerekiyor) Eğer ki bu sorununuzu çözmediyse şu linke bakmanızda fayda var;

      http://www.androidkrali.com/2014/01/clash-of-clans-hesap-aktarma-satma.html

      Sil
  7. Admin savunmada inşaatçıları köylerin uç kısmına koymak iyi midir ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence tamamen gereksiz, çünkü savaşın başında 1 okçu atmak onları yıkmaya yetiyor. Duvarın etrafına koymak daha mantıklı. Bu arada savunma taktikleri konusu altına yazmanız daha makbule geçer.

      Sil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Admin oyuna yeni başladım adamlar günde 5 kere kulemi yıkıyolar bi yardımcı olurmusun ? Senin dediği yaptım savunmayka ilgili paylaştıklarını ama hala mahfediyolar beni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dostum savunmalar gayet iyi, kötü yorum pek almadım. Savunma birimlerini güçlendir. Ayrıca saldırı raporlarında genelde nereden saldırıyorlarsa tuzaklarını oraya koy.

      Sil
  10. sayın admin bende bu oyunun bayağı meraklı bir oyuncusuyum köy binam lw 9 dev:6 okçu:6 barbar:6 goblin:5 kırıcı:4 balon:5 sihirbaz:5 şifacı:3 ejder:2 pekka:1 dalkavuk:2 domuz:4 valkyre:1 golam:1 cadı:1 lw acaba nasıl usta olurum kapasitem 220 ve 4 büyüm var zahmet olmazsa farklı birkaç kombinasyon yazabilirmisin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. golem olacaktı :D bide clash of clans wikidekilere baktım pek beğenmedim tavsiyelerini bekliyorum ...

      Sil
    2. Sadece bir kaç yorum yukarıda paylaştığım linkte onlarca farklı saldırı taktiği bulabilirsiniz :)

      Sil
    3. o siteye öncedende baktım fakat hiç faydalı bir şey bulamadım malesef siz kendi kullandığınız taktiklerden önerebilirmisiniz?

      Sil
  11. site gerçekten çok güzel olmuş bana yararlı oldu sizlere teşekkür ederim . benim bir de sorum olacak clash of clans ı bilgisayarımdan açamıyorum şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden açılmıyor bir hata mı alıyorsunuz? Bu arada teşekkürler.

      Sil
  12. Helal olsun çok yararlı bilgiler var. clash of clans a yeni başlayanlar için çok gerekli taktikler. çok teşekkürler. Ben de ilk başladığımda burdan faydalanmistim.allah razı olsun .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağolun işinize yaradıysa ne mutlu bana

      Sil
  13. bu oyunun sonu ne oluyor? yani bi arkadaşım dediki duvarlarda dahil herrrrşey yapılabilinecek en son seviyede öylece bekliyomuş çok severek oynuyordum bunu duydum oyundan soğudum sadece klan savaşları yaparakmı geçecek oyun bitirme yokmu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin dediğiniz gibi oyunun sonuna ulaşmanız ya 1 kaç yılınızı ya da 2000 den fazla dolarınıza mal olur. Emin olun siz sonuna ulaşamadan yeni güncellemelerle oyuna yeni şeyler eklenir.

      Sil
    2. İnanılmaz mükemmel bi cevap :))

      Sil
  14. admin oyunu bir telefondan diğerine kaç kere bağlaya biliriz yani en fazla kaç farklı telefondan oynuya biliriz site çok güzel elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün telefonlarda aynı gmail hesabı ile oturum açıp oyun icinden google+ ile baglarsaniz sanırım istediğiniz kadar olur

      Sil
  15. bu oyun bilgisayardan oynanabilir mi oynanırsa nasıl oynanır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet oynanabilir bılgısayarına bluestacks diye bi uygulama var onu yukle onda marketten girip indir

      Sil
  16. Sizce askerleri dağınık yollayarak mı saldırmak iyi yoksa toplu olarak mı ? Bir de dışarda bulunan binaları yıkmak için ayretten asker yollayalım mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dışarıda bulunan binaları biraz goblin birazda okçu ile yıkabilirsiniz, eğer şifa iksiriniz varsa toplu olarak saldırmak en mantıklısı.

      Sil
  17. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  18. Saldırdığımız zaman klan kalesinden kişiler gelince ne yapmamız gerekir çünkü öyle olunca tüm askerler ölüo yenilioruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onları birer asker göndererek bir yerde toplayıp üzerlerine yıldırım büyüsü atarsanız hepsi ölür.

      Sil
  19. Çok saolun birde ben şuan 6. Sewiye köy binasına sahipim ama bazı savaşlarda Kara iksir kazandım onlar ne oluo depo alınmamı gelcek ? Boşa mı gidcek ?

    YanıtlaSil
  20. Abi öncelikle çok saol çok faydalı bi site ben saldırırken 15 tane dev 5duvar yıkıcı klan kalesinden aldığım 1 şifacı 35 tanede barbar yolluyorum şifacı devleri besliyo devler savunmayı yok ederken barbarlarda kalan herşeyi alıyo savunma çöktükten sonrada devlerde diğer birimlere yardım ediyo sence iyi bi taktikmi önerin varmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Barbar ve devi birazcık azaltıp duvar yikiciyi 6 yap ve 2 ser 2 ser gönder. Onun dışında biraz goblin ve Okçu ekle :)

      Sil
    2. Bende aynı taktiği kullanıyorum ama barbar yerine okcu kullanıyorum 35 okcu 15 dev ve klan kalesine 5 seviye 4 tane dev alıyorum nasıl ?

      Sil
  21. Çok teşekkürler yararlı bi site yaptığınız için saolun

    YanıtlaSil
  22. Öncelikle çok saol devamını bekliyoruz sorum su ben 6duvar kırıcı 12 dew 50 okcu kullanıyorum sizce sihirbaz başka asker de kullanmalımıyim ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaynak için saldiriyorsaniz devi azaltıp biraz goblin basın onun dışında büyücü pek gerekli değil

      Sil
  23. merhaba, ben ilk önce tabletten oyunu kurdum ve köy binasını 5.level a getirdim. sonra telefondan ayrı köy kurdum 3.levela getirdim.(sanırım buradaki 3.seviye köy google+ ta tanımlı olan.) sonra tablet ve telefonu birleştirmek istediğimde tabletteki uyarıda 3.seviyedeki köyümü yükleyeceğini mevcut ilerlemelerin kaybedileceğinine dair bir uyarı aldım ve bende vazgeçtim. tabletteki 5. seviye köyümün aktif olmasını nasıl sağlayabilirim acaba ? teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım google hesabınız üzerinden oyunun bilgilerini kaldırıp Google+ bağlantısını silmeniz gerekiyor. Ardından yüksek olanla tekrar bağlayın.

      Sil
  24. oyunu bilgisayara yukledım ama girdiğim iki farklı hesap var diğerine geçiş yapmak istediğmde var olan köyün silinip diğerinin yukleneceğini söyluyor ikisiyle aynı anda oynamanın bir yolu var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim bildiğim kadarı ile yok üzgünüm.

      Sil
  25. google ayarlardan hem tablet hemde telefondan oyunun bağlantısını kesip bilgileri temizle dedim ama tabletten girip google+ bağlantısı yaptığım anda gene eski köyün yükleyeceğini ve mevcut ilerlememin silineceği mesajı geliyor. hem telefonda hem tablette ileri olan köyümü aktif edemedim telde eskisi tablette yenisi devam ediyorum hala

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke yardım edebilsem benimde aynısı başıma geldi ben mecburen silip yeniden başladım :/

      Sil
  26. tugay kolay gelsin kardesim yazılarını takip ediyorum benim köy binam 7.seviyede ve ben bu seviye hakkında butun bilgilere ulasmak istiyorum savunma silahları enson kaça kadar yukselir bu seviyede altın iksir nasıl kolay elde edilir vb. bütün bilgilere ulaşmak istiyorum cvbını beklerim kolay gelsin saygılarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kupa seviyesi 1200-1400 arası olsun. Ordunun yarısı barbar yarısı okçu olsun. Madenlerin depolarda olanlarına değil kaynaklarda olanlarına saldırın. Diğer bilgiler için internette ufak bir araştırma yapmanız yeterlidir.

      Sil
  27. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  28. KARdesim eline saglık site super bi sorum olcak 185 kapasiteli ordu kampı icin klan savaslarında ve normal saldırılarda kullanacagım bir ordu dizilimi soyleyebilr misn cevabını bekliyorum ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Burak Arslan: )

      Sil
    2. Klan savaşları için en iyisi ejderha taktiğidir. Normal saldırılar için okçu taktiği ya da 15 dev 6 duvar yıkıcı geri kalanı okçu ve goblin.

      Sil
  29. Ordu kampı 190 kişi hangi askerden kaçar tane yapmalıyım köy binam 7. Seviye Teşekkürler

    YanıtlaSil
  30. pekkam 2 sv fakat pek kullanmıyorum ama ordumda hazır bulunmasını istiyorum cunku hem az canı kalmıs binaları indiriyor hem de sv 9 kışlaya tek atıyor ama maliyet cok onun yerine sv 5 sihirbaz daha mı iyi olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben pekka yerine büyücü kullanmayı tercih ediyorum, sonuçta masrafı daha az ve daha hızlı üretiliyor.

      Sil
  31. Merhaba ben Tunahan köy düzeni taktiklerinizi kullanıyorum köy binam 4. seviye hep üst seviyeler için taktik vermişsiniz biraz alt seviyeler için saldırı ve savunma taktikleri verirseniz ben ve tüm benim gibiler memnun olur TEŞEKKÜRLER!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, düşük seviyelerde taktik pek olmuyor, Barbarı önden arkadan okçu zaten hepsi yıkılıyor :)

      Sil
  32. Siz kaç levelsiniz ve oyunu kaç yıldır oynuyorsunuz acaba kaç yılda bu kadar profesyonel oldunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 7 aydır oynuyorum, ingilizce yazılardan yararlanarak kendimi geliştirdim.

      Sil
  33. acaba tüm taşları kullanarak 11. veya 10. seviyede klan kalesini açmak mantıklımı?14 seviye için 4. seviye köy binası nasıl?

    YanıtlaSil
  34. ABİ BEN YENİ BASLADIM KOY BINAM DAHA 3 LEVELIM 9 NASIL BI DIZILIM YAPABILIRIM

    YanıtlaSil
  35. 105 kisilik ordu kampim var kislam balons kadar acik nasi bir saldiri taktigiyle saldirabilirim klan savasi icin cik acill

    YanıtlaSil
  36. Eline emeğine sağlık kardeşim.. Çok yararlı bir site olmuş.. Merkez binam 6 seviye madenler 7 seviye onun dışında tüm binaları sınura kadar yükseltmeden bir sonraki seviyeye geçmeyi düşünmüyorum.. Lab 4. Seviye büyücü hariç diğer askerler 3 seviye yıldırım 2 şifa 1 seviye.. Denemediğim taktik kalmadı savaşlarım başarısız ve çoğunlukla hem kupa hemde asker için kullandığım kaynağımı kaybediyorum.. Kamp seviyelerim 5 135 kişilik nüfus var.. Hangi askerden ne kadar ve hangi kişilere saldırmalıyım.. Teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Köy binası yükseltip bir sonraki ordu kampını alın. 160-180 arası ordunuz olunca klan savaşlarında dev büyücü, ya da sadece ejderha ordusu kurup saldırın. Klan savaşında başarı çok iksir harcamaktan geçiyor :) Eğer azıcık barbar azıcık dev azıcık büyücü kalanı okçu yapayım derseniz başarı elde edemezsiniz. Klandan da destek istemeyi unutmayın. Bu sitede biraz yorum okursanız onlarca taktik verdim yararlanabilirsiniz

      Sil
  37. Abi hangi askerleri eğitip saldirayayim asker kapasitesi 125 büyücüye kadar açik belediye binası 6 seviye

    YanıtlaSil
  38. Benim kuzenim oyunu bırakıyor onun koyunu ben alicam fakat onun telefonu ios benmki android napabilirim

    YanıtlaSil
  39. Abi 200 kişilik ordu kampım var ganimet depolarına saldırmak için hangi askerler üretmeliyim ve kaçar tane söler misin

    YanıtlaSil
  40. Yenibasladm saldirdedigimizde karsimiza cikan rast gelekisiler kupaya goremi blediye binasina goremi karsimiza geliyor

    YanıtlaSil
  41. Ben Genelde 8 Büyücü 3. Seviye 8 Dev 3. Seviye 1 Şifacı 5 Duvar Yıkıcı 3. Seviye Ve 49 Tane 3 Seviye Okçuyla Saldırıyorum Ve Genelde Başarılı Oluyorum Siz Ne Önerirsiniz

    YanıtlaSil
  42. 8. seviye binanız varsa en iyi saldırı biçimi karadır.
    2 golem 2 pekka kullanmanizi öneririm ve 2 köşeden (ayni yömdeki) 1 golem 1 pekka birakip büyücüleri iki golemin arasimdan birakabilirseniz havan ve buyucu kulesi gibi alan tesiri veren savunma binalarindan buyuculeri kurtarirsiniz. tabi pekka disari kacabilir bunu önlemek için duv. yikici kullanabilmeli ve disardaki toplayicilari golemin ardindan 2 buyucu ile temizledikten sonra pekkayi birakmanizi öneririm. zamanla tecrübe edip daha kaliteli saldirilar yapabilirsiniz. tabi tuzaklara yakalanmayin buyuk bombalar buyuculerinizi duman eder önden barbar krali yolllayip birimlerini cagirtin

    YanıtlaSil
  43. 9.seviye köy binası düzeninin nerdeyse hepsini denedim ama hepside kötü 9.seviye köy binası düzeni verirseniz sevinecem

    YanıtlaSil
  44. 9.seviye köy binası düzeninin nerdeyse hepsini denedim ama hepside kötü 9.seviye köy binası düzeni verirseniz sevinecem

    YanıtlaSil
  45. Admin insallah bu mesajimi gorursun bu arada guzel site cok yararli sana sunu sorcam 190 lik ordu duzeni klan savasi icin nasil yapabilirim askerler pekka ya kadar acik kara kislada domuz biniciye kadar.. Simdiden teşekkür ederim
    ☺☺☺

    YanıtlaSil
  46. Admin ve arkadaşlar Merhaba çok acil 2 tane 4 seviye simsek ve 1 tane 3 seviye deprem 6 sevine hava savunmasını yikar mi

    YanıtlaSil
  47. ADMİN ÇOK İYİ Bİ SİTE OLMUŞ ELLERINIZE SAĞLIK BENİM KOY BINAM 8 VE 9 EJDER 20 OKCU 3 TANEDE YILDIRIM BÜYÜSÜ ATIYORUM EJDERLERİM 3 OKÇU 5 YILDIRIM BÜYÜSÜDE 5 YILDIRIMLARI HAVA SAVUNMALARINA ATIP PATLATIYORUM TAKTIGIM DOGRUMU YOKSA DEGISTIRMEMMI LAZIM SIMDIDEN TESEKKUR EDERIM

    YanıtlaSil
  48. tşk güzel taktik ama orduda söylermisin 16 dev felan

    YanıtlaSil



Lütfen sadece ilgili yazı hakkında yorum yapalım, konu dışı yorumlarınızı lütfen İletişim bölümünden bana ulaştırın. Teşekkürler!