The Witcher 3: Wild Hunt İnceleme



Her şeyin başlangıcı Andrzej Sapkowski'nin ölümsüz eseri (Halit Ziya Uşaklıgil gibi oldu) Wiedzmin ile başladı. Daha sonra CD PROJEKT RED - iyi ki - bu potansiyeli gördü ve o zamanlar ufacık ve doğru düzgün yapılanmamış olan stüdyosundan efsanenin başlangıcı ilk Witcher oyununu bizlerle tanıştırdı ve ben o tarihleri dün gibi hatırlarım ki başka hatırlayanlar da olacaktır. Daha sonrasında ise ikinci oyun olarak daha önceki eleştirileri dikkate alıp üstüne koyarak The Witcher 2 : Assassins of Kings'i yayınladılar. Fakat The Witcher 3: Wild Hunt'ı ben oyun olarak değil bir şaheser olarak yorumlandırıyorum, zira ben bu kadar görsellik ve hikaye bakımından doyurucu, oyuncuyu içine çeken RPG'yi nadiren görüyorum ki IGN ve Gamespot da hakkını vererek değerlendirmişler. Oyun çıktığı gün almama rağmen 1.5 ay yarısına zor geldim çünkü ben silip süpüren oyunculardanım ve yapacak çok şey var The Witcher 3: Wild Hunt'ta. Daha önce izlememiş olan arkadaşlar için şu cinematic videoyu da burda tutayım da hırslanmayan arkadaşları başka bi köşeye alalım zira imkansız gibi bir şey. Her izlediğimde sağa sola kılıç çekesim geliyor :)


     Cinematic videoyu da izlediyseniz size bu yazımın genelinden biraz bahsedebilirim. Bu videoda gördüğünüz her şey oyun içinde yapılabiliyor ve mümkün arkadaşlar, kandırmaca yok. Daha çok inceleme ve oynayış tecrübelerime göre deneysel taktiklerden bahsetmek istiyorum. Dediğim gibi The Witcher 3: Wild Hunt inanılmaz detaylı bir oyun, o yüzden neresinden başlamam gerektiğini tam olarak bilmiyorum ama ilk inceleme kısmına değineceğim için kutu açılımından başlamak istiyorum öncelikle. CD PROJEKT RED gerçekten oyuncuları önemseyen, bazı diğer firmalar gibi işi tamamen ticarete vurmayıp empati kurabilen bir firma. Ben oyunu iki farklı platformda oynama şansı buldum; Playstation4 ve Pc ve bunlardaki oynanış tecrübesi farklarına da değineceğim.



     Bu görselde gördüğünüz gibi fiziksel kopya aldığınızda The Witcher 3: Wild Hunt'ın standart kopyasında sadece Art Book, Witcher Madalyonu, Minyatür Heykel ve yedek CD saklama kutusuna sahip olamıyorsunuz. Onun dışında Full Soundtrack CD'si, oyunun fiziksel kopyası, oyunun haritası, iki adet Witcher stickerı ve CD PROJEKT RED'in bizlere bahşettiği bir "teşekkür notu" standart edisyonda bizleri karşılıyor ki bu nadir görülen bir şey. Oyunun kendisi dışında beraberinde gelenler de dolu dolu anlayacağınız.

     The Witcher 3: Wild Hunt'a başladığınızda ilk olarak sizi ekran ve parlaklık kalibrasyonlarının yanı sıra "önceki oyun save'inizle eşleyelim mi?" gibi bir soru karşılıyor bizi. Bu da hikayenin akışında vereceğini kararların önemini daha en başından belli eden nitelikte bir hareket. Oyun içerisinde de ipler tamamiyle sizin elinizde. Eş zamanlı olarak başladığım arkadaşlarım oldu. Bazılarında çeşitli karakterler ölmüşken bende yaşıyordu ve sürekli görevler farklı şekilde sonuçlanabiliyordu ki "bu ne saçma bir mevzu" dediğiniz yan görevler bile bazı ana görevlerin gidişatını etkileyebiliyor. Bu bakımdan ben şahsi olarak beni şaşırtan yapımlara bayılıyorum.

                  Biraz da Şurada Gezineyim

     Oyun haritası çok büyük arkadaşlar. İlk başladığınızda karşısında kaldığınız grafik yağmuru sizi bütünüyle içine çekiyor. Oynayış süremin uzun olmasının başlıca sebebi durup durup  manzaraya bakmak ve sırf bu görsellik için fast travel opsiyonunu çok az kullanmam ve at üstünde seyahati tercih etmemdi. Maruz kalacağınız grafik şölenine hazır olun yani. Oyun 3 farklı haritada geçiyor (White Orchard, Velen: No Mans Land, Skellige adası) ve istediğiniz yerden istediğiniz yere gidebiliyorsunuz, daha önce gittiğiniz yerler de işaretleniyor ve buralara hızlı ulaşım gerçekleştirebiliyorsunuz.

                     Eglenirken Ogrenelim


     Bilmeyen arkadaşlar için biraz bahsedeyim. The Witcher 3: Wild Hunt'ta baş kahramanımız olan Rivia'lı Geralt'ı kontrol ediyoruz. Kendisi nesli tükenen yaratıkları kelle ödülü için avlayan bir savaşçı fakat oyunun ana teması o kadar kuvvetli ki bu yan etki izlenimi veriyor. Oyunun başında bir tutorial oynuyoruz ve manevi kızımız Cirilla'yı Wild Hunt denen zalim kötülükten önce bulmaya çalışıyoruz. Böyle söyleyince biraz yavan geldi biliyorum ama çok da fazla spoiler vermek istemiyorum çünkü bahsedebileceğim en ufak detay bile ipin ucunu kaçırabilir. Oyuna başladığımız zaman bizden 4 farklı zorluk seviyesi belirlememiz isteniyor: Kolay, Normal, Zor ve En Zor. Ben oyunu Blood And Broken Bones(Zor) da oynamaya başladım çünkü diğer seviyeler daha Vanilla oyuncu tarzına hitap ediyor. Ben size de aynısını tavsiye ederim çünkü oynarken aynı zamanda taktik geliştirip kafa yormak zorunda kalıyorsunuz; fakat korkmayın CD PROJEKT RED The Witcher 3: Wild Hunt'ın zorluk seviyelerini çok güzel ayarlamış. Ayrıca oyundaki yaratıkların haritaya dağılışı siz güçlendikçe güçleniyor mantığıyla yapılmamış. Siz 1.seviye iken merak edip gittiğiniz yerde 33. seviye bir yaratık sizi deşmeye gelebiliyor yani ki bu özellik oyuna biraz da heycan katıyor. Bu zorluk seviyeleri tamamiyle aldığınız damage ve verdiğiniz hit'e göre şekilleniyor, bu sebeple de ölmemek için taktik geliştirmek zorunda kalıyorsunuz. Benim tavsiyem gerekli bilgileri alıp teçhizatlanmadan kimseyi kesmeye gitmeyin.

     The Witcher 3: Wild Hunt'ta adı üstünde bir Witcher olduğumuz için bazı temel büyü sembollerini kullanabiliyoruz. Bunlar ateş atarak düşmanı yakma olan Igni, telekinetik güçle milleti ittirmeye yarayan Aard, hasımlarınızın mentalitesiyle oynamanızı ve kafalarını karıştırmanıza yarayan Axii, özellikle Wraith(hayalet) ve Vampire gibi düşmanlarınızı yavaşlatmanıza yarayan Yrden ve büyü kalkanı ile kendinizi hasara karşı koruyabildiğiniz Quen işaretleri bulunuyor.

Bunları zaten oynarken bol bol kullanıyorsunuz çünkü bir düşmanı veya yaratığı kestiğinizde Bestiary adı verilen sekmeden o düşmanın nelerden daha çok etkilendiği, zayıf noktalarının neler olduğu hakkında bilgi alıp bir sonraki karşılaşmanızda ne yapacağınız hakkında fikir sahibi olmanız sağlanıyor. 

     Geldik zurnanın ötemediği yere: Alchemy yani Simya. Oyunda Alchemy diye bir sekme var arkadaşlar ve bu sekmeden bomba, potion ve oil gibi yararlı yardımcıları oluşturuyorsunuz ve güzel tarafı elinizde alcohest varsa (ki oyunda nerdeyse her yerde bulunuyor) bu yaptığınız yardımcıları bir kere envanterinizde saklamanız yetiyor çünkü her meditasyon yapıp zamanı ileri aldığınızda bu potionlar ve bombalar yenileniyor. Sil baştan yapmamıza ve yorulmamıza gerek yok yani. Ama bir de işin zor kısmı var, bu yardımcı içeriklerin yapılması için gereken malzemelerin listesini içeren formülleri bulmak ki bu formüller oyunun her tarafına dağılı bir şekilde bulunuyor. Misal Swallow adı verilen ve canınızı zaman aralığında dolduran formülün efsunlu (enhanced) halini buldunuz diyelim. Bu enhanced swallowu yapmak için basic swallow lazım size fakat o sizde yoksa yapamıyorsunuz gibi düşünün. Bol bol gezmeniz gerekiyor, dağı taşı lootlamanız gerekiyor yani. Ne demişler, çok okuyan değil çok gezen :)


     Bir de tatlı mı tatlı crafting (üretim) sekmemiz var ki tadından yenmez. Burda da işin içine yapmak istediğiniz zırh veya kılıcın formülünü bulmak giriyor fakat bulduğunuzda herhangi bir armorsmith veya blacksmith e giderek bulunması çok da zor olmayan malzemelerle bu eşyaları üretebiliyorsunuz. Geralt zaten iki kılıç kullanıyor, birisi yaratıklar için olan gümüş kılıç (silver sword), diğeri ise insanlar için olan çelik kılıç (steel sword) Baktınız ne tüccar o malzemeden satıyor, ne de sizin elinizde gereken malzeme var, o zaman dismantle (bozulum) yaparak elinizdeki eşyaların içeriğini araştırıp eğer o madde çıkarılabilecekse bozabiliyorsunuz elinizdeki materyali. Örnek olarak yapacağınız zırh sizden ipek istiyor, sizde ve tüccarda yok, ama elinizde bi gömlek var. O gömleği dismantle edip içinden ipeği alabiliyorsunuz. Aynı şekilde bulduğunuz efsun taşlarını (runestone) eşyalarınıza koyabiliyor, eşyalarınızın özelliklerini yükseltebiliyor (upgrade) veyahut yükselttiğiniz bir eşyanızdan o özellikleri geri alabiliyorsunuz (remove upgrade). Bir de zırh setleri ve kılıç setleri var. Witcher'lar Yılan, Kurt, Kedi ve Ayı okullarından birisine mensup oluyor (bizim Geralt kurt okulundan) ve bu okullara göre özel zırhlar bulunuyor. Şayet bulursanız yaptığınızda ya büyü gücünüze, ya zırhınıza ya da vuruşunuza ek olarak katkılar sağlıyor ve bu sizin oyun içinde baya bir kuvvetli olmanıza yardımcı oluyor (inanılmaz havalı olduğundan bahsetmiyorum). 



     En önemli kısmı en sona bırakmak istedim. Çünkü yetenek ağacında (skill tree) karakterinizin dövüş stilinden nasıl savaşacağınıza kadar oyunun büyük bir kısmını belirliyorsunuz. Evet bu yetenekler sıfırlanabiliyor ama yeniden yapılandırma potionu (respec potion) çok nadir bulunuyor, bu sebeple nasıl bir oyun stili istediğiniz ve geliştireceğiniz hakkında en azından bir ön fikir sahibi olmanız lazım. Büyüye mi yükleneceksiniz, silahlara mı, canınıza mı, simya bilgilerinize mi, yoksa ortaya 100er gram karışık mı sizin elinizde. 12 tane slotumuz bulunuyor ve buralara açtığınız yeteneklerden kullanmak istediklerinizi yerleştiriyorsunuz ve bu slotlar siz seviye aldıkça açılıyor. Bir de 4 tane mutagen slotumuz var. Eğer ki büyüye bir bölümde yüklendiyseniz (mavi renk) ve mavi renkli bir mutajeniniz varsa aynı renkteki özelliklerle o slotlarda bağlanıyor ve size ekstra olarak % biçiminde rengine göre özellik sağlıyor. Bu mutajenler de yaratıklardan düşüyor veya ilerledikçe formülünü bulursanız kendiniz geliştirebiliyorsunuz. Kırmızı renkler silah saldırılarını, mavi renkler büyü sembollerini , yeşil renkler simyayı , sarı renkler ise çeşitli bazı özellikleri temin ediyor.


Abi Tepeden Biraz Al Yanlar 3 Numara Olsun 

    Evet oyun detaylı dedim ve o kadar da detaylı. Saç ve sakalınıza şekil verdirebiliyorsunuz fakat sakın berberi bir kere ziyaret edeceğinizi sanmayın çünkü saç sakalınız dinamik bir şekilde uzuyor. Yani siz tertemiz bebeksi teninizle yüzünüze mitolojik bir canavarın kanını sıçratırken salına salına sinsice (hayır yazıyı Tarkan yazmadı) sakalınız ve saçınız uzuyor ve kendinizi bir anda at hırsızı şeklinde buluyorsunuz.   
              At hırsızı demişken bir de oyunda bir de kadim dostumuz olan atımız Roach var ve kendisinin bir korku seviyesi var. Kendi kendine yön bulabilen bir at olması çok güzel fakat bir yaratığa denk gelirseniz korkup sizi atabiliyor. Bu nedenle Roach'a Axii işaretini basarak sakinleştirebiliyorsunuz. 
  Gördüğünüz gibi acımadan gözünü boyuyor atın. (Hiçbir hayvana zarar verilmemiştir.)

      Birer El Poker Cevirelim Mi Yakisikli?

Oyunun en güzel özelliklerinden birisine geldik: Gwent. The Witcher 3: Wild Hunt'ı yaparken CD PROJEKT RED ne düşündü bilmiyorum ama Hearthstone'dan daha keyifli bir kart oyunu yapmak bu fikirler içerisinde yer almıyordu herhalde. Gwent bir kart oyunu ve oyun içerisinde neredeyse her yerde oynayabiliyorsunuz ve kendine özel görevleri bile var. Oyunun temel mantalitesi 4 tane olan kart sınıflarından (Northern Realms, Nilfgaard, Scoia'tael ve Monsters) istediğinizin kartlarını ister tüccarlardan ister ise diğer oyuncuları yenerek toplayabiliyorsunuz. Kuralları ise basit. Atılan madeni para kimin başlayacağına karar veriyor, destenizden rastgele 10 tane kart elinize sunuluyor, ikisini değiştirebiliyorsunuz, ve kartlarınızı sırasıyla masaya atmaya başlıyorsunuz. Her kartın belirli bir güç numarası var ve toplamda fazla olan kazanıyor. İki turu alırsanız oyun zaten sizin oluyor. Detay olarak da her sınıfın kahramanı var ve bu kahramanların özel güçleri var (ekstradan bir kart çekmek veya menzilli kartların gücünü 1'e düşürmek gibi) ve oyun içerisinde bir kereye mahsus kullanabiliyorsunuz fakat dikkatli olmak ve taktiksel oynamak gerekiyor çünkü ben bir çocuğa 25 kere yenildiğimi bilirim :'(  

                         
                        Ommmmmmmm...


     Yukarıda da bahsettiğim gibi bir meditasyon olayımız var ve bu sizin hem envanterinizdeki simya malzemelerinin yenilenmesini sağlıyor hem de ( kolay ve normal zorluklarda) canınızı fullemenizi sağlıyor. İstediğiniz yerde istediğiniz kadar yapabiliyorsunuz fakat ormanın içinde yaparsanız ve kurtlar saldırırsa bozuluyor örnek vermek gerekirse. Bazı görevler ise icabetinde beklemenizi gerektiriyor siz de meditasyon yaparak bu bekleme zulmünden kurtulmuş oluyorsunuz. 

          Bir Daha Gaz Çıkaranın Kafasını Alırım

 The Witcher 3: Wild Hunt'ta bir de Withcer Sense (hissiyat) olayımız var ki bu bize uzaktaki yaratıkları duymamıza, görev takibi yaparken dokulardan kokulara kadar iz sürmemizde yardımcı oluyor. Buna göre de gideceğimiz yönü veya ne yapabileceğimizi az çok kestirebiliyoruz. 


     Bu inceleme yazısını size biraz geç ulaştırmamın sebebi hem çok detaylı bir oyun tecrübesi yaşamam hem de gerekli patchleri deneyimlemek istememdi. Oyun şu an 1.07 versiyonunda mevcut ve bu versiyona kadar çok daha fazla adaptasyon, düzeltme geliştirildi, yenilikler eklendi. Bu yeniliklerden biri de stash locations ve önceki oyunda olduğu gibi The Witcher 3: Wild Hunt'ta envanteriniz bir süre sonra yetmiyor ve bazı gerektiğini düşündüğünüz eşyalarınızı haritada belirlenen bu lokasyonlarda sandıklarda saklayabiliyor ve başka bir lokasyonda da eşyalarınıza erişim sağlayabiliyorsunuz. Aynı zamanda CD PROJEKT RED bonkörlüğünü ve oyuncu dostu olduğunu bir kez daha konuşturup 16 DLC'yi (indirilebilir içerik) oyunculara bedava olarak temin ediyor. İki tane de genişleme paketi (expansion pack) Ekim'de bizlerle olacak: Hearts of Stone ve Blood and Wine.

Bu DLC ler görev de içeriyor zırh da, saç kesimi de bunlardan biri. Genel listesine bakacak olursak : 

-Beard and Hair Style Set (Found at any Barber)
-Temerian Armor Set (White Orchard, Merchant close by the Woesong Bridge Signpost)
-Alternative Look for Yennefer
-New Quest "Contract: Missing Miners" (Found in Skellige on a notice board)
-Elite Crossbow Set
-"Ballad Heroes" Neutral Gwent Card Set
-Nilfgaardian Armor Set (Quartermaster in Crows Perch other side of the Master Blacksmith)
-New Quest "Fool's Gold" (Found by speaking to bandits at Lurtch in Velen)
-Alternative Look for Triss
-Skellige Armor Set (Sold by the Smith in Kaer Trolde)
-New Quest "Scavenger Hunt: Wolf School Gear"
-New Quest "Contract: Skellige's Most Wanted"
-New Quest "Where The Cat and Wolf Play" (Begins in Oreton, Velen)
-Alternative Look for Ciri
-New Finisher Animations
ve yakında da New Game Plus eklentisi ile son DLC yayınlanacak.

    Pc de deneyimlediğim kadarıyla çok geniş bir ayar seçeneği ile her türlü sisteme erişim sağlanmaya çalışılmış ki güzel bir şey herkes oynayabilsin diye. 60 fps i düşmeden de iyi bir sistemle deneyimleyebiliyorsunuz pc sistemlerde fakat bana oyun Playstation 4 'te daha bir rahat geldi, ya da konsol sevdiğimdendir bilemiyorum. Söylemem gereken tek şey The Witcher 3: Wild Hunt gerek görsel özellikleri ve atmosferi, gerek müzikleri, gerek hikayesi ile KESİNLİKLE ALINMASI VE OYNANMASI gereken bir oyun. Ben 10 üzerinden kanaat notumla beraber 11 vererek yazımı sonlandırıyorum. Başka yazılarda da size oyunda daha çok ustalaştıkça ve yenilikler updatelerle geldikçe paylaşmaya çalışacağım, dediğim gibi çok detaylı ve evet 20 kere bitirebilirdim oyunu fakat tadını çıkarmak istiyorum. Sizin de böyle yapacağınızdan şüphem yok zaten :) Diğer yazılarımda görüşmek üzere Razorgaming'i takipte kalın kadim savaşçılar.  - Umur ÖZKINACI-






Etiketler: , , , , ,